Dit vinden medewerkers ervan!

Dit vinden medewerkers ervan!

‘Het gaat over dat wat er echt toe doet!’    
‘Het lukte goed om contact te maken!’
‘Je volgt de cliënt in plaats van een vragenlijst waarbij de cliënt jou volgt’
‘Het was fijn om de dialoog eerst met collega’s te oefenen, tijdens de cursus’
‘Best lastig om je eigen mening los te laten’
‘Het aangaan van de dialoog versterkt de onderlinge relatie en helpt bij het kunnen verstaan  van de cliënt’

Ervaringen van begeleiders met de aanpak

  • Het gesprek met de cliënt gebeurt op een manier die bij de cliënt past.
  • Het vraagt om ervaring en vaardigheden in het voeren van de dialoog, met name met mensen die zich moeilijk verwoorden.
  • De dialoog geeft een goed beeld van de ervaringen van de cliënt met de zorg- en dienstverlening.
  • De kaarten met illustraties, de gesprekslijst  en de cursus worden als behulpzaam ervaren.
  • Uit de dialogen komen concrete aanknopingspunten voor verbeteringen die direct kunnen worden opgepakt, samen met de cliënt.
Siza gebruikt cookies niet voor commerciële doeleinden en ook niet voor analyse van individuele bezoekers. Meer informatie Sluiten